Installatiegarantie
Bij Hotsolardeals krijg je op alle, door ons geïnstalleerde, complete installaties 18 maanden installatiegarantie (ook wel montagegarantie). Dat betekent dat we fouten die tijdens de installatie door ons zijn gemaakt, volledig gratis herstellen.
Fabrieksgarantie
Hotsolardeals werkt alleen met betrouwbare, kwalitatieve merken. Gaat er binnen de fabrieksgarantie (ook wel productgarantie) toch een apparaat stuk als gevolg van een fabricagefout, dan leveren wij gratis een nieuw vervangend apparaat of component. Afhankelijk van of je nog installatiegarantie hebt of een Onderhoudsabonnement hebt afgesloten, kan het wel zijn dat je reis- en/of arbeidskosten betaalt.
Reparatiegarantie
Op alle door Hotsolardeals uitgevoerde reparaties krijg je 6 maanden reparatiegarantie. Blijkt het probleem toch niet helemaal opgelost, dan voeren we de aanvullende reparaties volledig kosteloos uit binnen deze periode. Je betaalt dus niet opnieuw reiskosten.
Reiskosten
Als we de storing niet op afstand kunnen verhelpen, komen we graag bij je langs om het probleem op te lossen. De reiskosten zijn altijd €1,- incl. btw per km. Houd er rekening mee dat er regelmatig 2 monteurs komen voor je reparatie, en dat we de kilometers in rekening brengen van zowel de heen- als terugweg vanaf onze vestiging in Zetten.
Reactietijden
We doen natuurlijk ons uiterste best om je zo snel mogelijk te helpen. Bij ons onderhoudsabonnement hoort een zogenaamde Service Level Agreement (SLA). Dat
betekent dat we van tevoren afspraken met je maken over onze reactietijd. Komen we die afspraken niet na, dan heb je recht op een financiële vergoeding. Je krijgt dan je jaarpremie teruggestort (tot maximaal €300 per jaar). Wanneer je je serviceverzoek indient via onze website, zijn onze SLA afspraken:
- Reactie op je bericht binnen 2 werkdagen.
- Voorstel voor een oplossing binnen 5 werkdagen.
- Probleem opgelost binnen 30 werkdagen.
- Nationale feestdagen en weekenden tellen niet mee voor onze reactietijd.
De vergoeding wordt alleen uitgekeerd wanneer de reactietijd niet gehaald is en de oorzaak van de vertraging bij Hotsolardeals -en dus binnen onze macht- ligt. Loopt de wachttijd op doordat we bijvoorbeeld geen contact met je kunnen leggen, of dat we moeten wachten tot een vervangend product geleverd wordt door de fabrikant, dan keren we geen vergoeding uit.
Heb je geen Onderhoudsabonnement, dan heb je ook geen SLA. Je kunt dus ook géén aanspraak maken op de eventuele financiële vergoeding wanneer onze reactietijd onverwacht toch langer is.
Uitsluitingen
Een aantal soorten schades en vergoedingen worden niet gedekt door het onderhoudsabonnement. Je kunt de schade meestal dan nog steeds door ons laten herstellen, maar je krijgt geen korting op de arbeidskosten.
Overmacht door externe factoren zoals storm, bliksem, brand, overstroming, gehackte installatie. Eigen schuld, bijvoorbeeld door onzorgvuldig of onjuist gebruik van de omvormer. Vandalisme of schade die op een andere manier verzekerd is of zou moeten zijn. We hebben een lijst van merken waar we garantie of onderhoud op kunnen bieden. Staat jouw installatiemerk niet op deze lijst, dan kunnen we deze mogelijk niet repareren. Voor een aantal extra diensten werken we met een vaste prijs (bijv. schoonmaken van panelen). Hier kun je geen korting op krijgen, ook niet met een Onderhoudsabonnement. Voor ondersteuning op afstand heb je een werkende netverbinding tussen je omvormer en modem nodig. Als je geen werkende netwerkverbinding hebt moeten we op locatie langskomen om herstelwerk uit te voeren. Wij kunnen dan ook service verlenen om de netwerkverbinding te herstellen. Als we daarvoor (extra) kosten moeten maken wordt dit doorberekend.
Looptijd
Je Onderhoudsabonnement gaat in vanaf het moment dat je onze offerte accepteert en betaalt, en is 1 jaar geldig. Het contract wordt na dit eerste jaar jaarlijks verlengd.
Betaling
Je betaalt de premie voor je Onderhoudsabonnement maandelijks door een automatische incasso af te geven, Jaarlijks kunnen we de prijs met maximaal 2% verhogen. Als je wil kun je het abonnement voor het einde van de contractstermijn stopzetten. Heb je niet betaald voor het Onderhoudsabonnement, dan vervalt je recht op (gratis) onderhoud.
Opzeggen
Je Onderhoudsabonnement wordt elk jaar automatisch verlengd, tenzij je deze stopzet. Geef het minimaal een maand van te voren aan ons door, zodat we de tijd hebben om de automatische incasso stop te zetten. Bijvoorbeeld: als je nieuwe contracttermijn in zou gaan op 1 januari, dan hebben we je opzegging uiterlijk 30 november nodig. Je kunt je Onderhoudsabonnement op elk moment stopzetten door het ons schriftelijk (